Thursday 29 December 2011

SEDETIK MENOLEH KEPADA ALLAH,BARU TERSEDAR KASIH SAYANGNYA SENTIASA ADA BUAT HAMBA..







Seekor unta apabila sampai ke tahap mabuk kasih dan rindu kepada pasangannya,akan berlaku kepadanya 2 perkara :
* Ia tidak mmpedulikan lagi soal makan dan minum wlaupun keadaan sgt sukar dan skeliling membara.

 * Ia tidak mghiraukan seberat manapun beban yg dipikul olehnya dgn pandangan kosong dan terus melangkah dengan penuh gagah walaupun di ulit kesedihan.

Begitulah hebatnya kuasa cinta dan rindu.seorang hamba yg menginginkan kebaikan,perlu ada rasa cinta dan rindu kepada Allah .seorang insane yg telah memilikinya berbeza dengan manusia yg lain .kerana rindu dan cinta kepada Allah merupakan tenaga dalaman yg sgt lembut tetapi  berupaya mggerakkan tindakan yg begitu kuat seperti ledakan bom atom. Ia juga menjadi benteng yg berupaya menepis walau sebesar mana sekalipun badai dan cabaran yg dating.begitulah kuatnya kehebatan cinta dan rindu kepada Allah. 

Daerah kasih sayang Allah begitu luas. Malah lebih dari seluas mata memandang.Cuma…Cuma manusia tidak mnyedari bahawa mereka disayangi,dikasihi, dan dirindui oleh Allah =’).hanya mereka yg sesaat mmerhati kepada limpah rahmat dan nikmat Allah akan merasa hakikat diri diciptakan dan melakukan muhasabah .malah akan tersedar bahawa selama-lamanya akan berada di bawah naugan kasih sayang Allah..

Allah tidak pernah mmbiarkan hambanya menangis dan kecewa .antara sebab dan akibat.sebab adalah melontar batu ke ats ,ke mana ia jatuh kemudiannya itulah akibat.





No comments:

Post a Comment